ბილეთები

T, S

ბილეთების რაოდენობა:22
გვერდების რაოდენობა:1
#
#860
განმარტება

განმარტება:

„საგზაო მოძრაობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 25-ე მუხლის მე-10 პუნქტის „პ“ ქვეპუნქტის თანახმად, გზაზე მოძრაობისას მძღოლმა უნდა გაითვალისწინოს შემდეგი გარემოებები: პ) ნორმალური მოძრაობის პირობებში ერთმანეთის მიყოლებით მოძრავ სატრანსპორტო საშუალებათა შორის არსებული დისტანციის დასაფარავად საჭირო დრო დასახლებულ პუნქტში უნდა იყოს არანაკლებ 2 წამისა, ხოლო დაუსახლებელ პუნქტში − არანაკლებ 3 წამისა. აღნიშნული წესი არ ვრცელდება გასწრების მიზნით იმ სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობის ზოლიდან გამოსვლის შემთხვევაზე, რომლის მძღოლსაც გასწრების განზრახვის თაობაზე მიცემული აქვს შესაბამისი სიგნალი, აგრეთვე ამ პუნქტის „ჟ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევებზე.

ბილეთის გვერდი
დასახლებულ პუნქტში, ნორმალური მოძრაობის პირობებში ერთმანეთის მიყოლებით მოძრავი სატრანსპორტო საშუალებათა შორის არსებული დისტანციის დასაფარად საჭირო დრო უნდა იყოს:
1
არა უმეტეს 2 წამისა
2
არანაკლებ 2 წამისა
3
არა უმეტეს 5 წამისა
4
არანაკლებ 7 წამისა
#861
განმარტება

განმარტება:

„საგზაო მოძრაობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 25-ე მუხლის მე-10 პუნქტის „პ“ ქვეპუნქტის თანახმად, გზაზე მოძრაობისას მძღოლმა უნდა გაითვალისწინოს შემდეგი გარემოებები: პ) ნორმალური მოძრაობის პირობებში ერთმანეთის მიყოლებით მოძრავ სატრანსპორტო საშუალებათა შორის არსებული დისტანციის დასაფარავად საჭირო დრო დასახლებულ პუნქტში უნდა იყოს არანაკლებ 2 წამისა, ხოლო დაუსახლებელ პუნქტში − არანაკლებ 3 წამისა. აღნიშნული წესი არ ვრცელდება გასწრების მიზნით იმ სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობის ზოლიდან გამოსვლის შემთხვევაზე, რომლის მძღოლსაც გასწრების განზრახვის თაობაზე მიცემული აქვს შესაბამისი სიგნალი, აგრეთვე ამ პუნქტის „ჟ“ ქვეპუნქტით გათვალისწინებულ შემთხვევებზე.

ბილეთის გვერდი
დაუსახლებულ პუნქტში, ნორმალური მოძრაობის პირობებში, ერთმანეთის მიყოლებით მოძრავ სატრანსპორტო საშუალებათა შორის არსებული დისტანციის დასაფარად საჭირო დრო უნდა იყოს:
1
არა უმეტეს 4 წამისა
2
არანაკლებ 3 წამისა
3
არანაკლებ 6 წამისა
4
არა უმეტეს 9 წამისა
#862
განმარტება

განმარტება:

„საგზაო მოძრაობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 25-ე მუხლის მე-10 პუნქტის „ჟ“ ქვეპუნქტის თანახმად, გზაზე მოძრაობისას მძღოლმა უნდა გაითვალისწინოს შემდეგი გარემოებები: ჟ) მოყინულ გზაზე მოძრაობისას ერთმანეთის მიყოლებით მოძრავ სატრანსპორტო საშუალებათა შორის არსებული დისტანციის დასაფარავად საჭირო დრო დასახლებულ პუნქტში უნდა იყოს არანაკლებ 6 წამისა, ხოლო დაუსახლებელ პუნქტში − არანაკლებ 9 წამისა. აღნიშნული წესი არ ვრცელდება გასწრების მიზნით იმ სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობის ზოლიდან გამოსვლის შემთხვევაზე, რომლის მძღოლსაც გასწრების განზრახვის თაობაზე მიცემული აქვს შესაბამისი სიგნალი.

ბილეთის გვერდი
დასახლებულ პუნქტში, მოყინულ გზაზე, ერთმანეთის მიყოლებით მოძრავი სატრანსპორტო საშუალებათა შორის არსებული დისტანციის დასაფარად საჭირო დრო უნდა იყოს:
1
არა უმეტეს 2 წამისა
2
არანაკლებ 4 წამისა
3
არანაკლებ 6 წამისა
4
არანაკლებ 9 წამისა
#863
განმარტება

განმარტება:

„საგზაო მოძრაობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 25-ე მუხლის მე-10 პუნქტის „ჟ“ ქვეპუნქტის თანახმად, გზაზე მოძრაობისას მძღოლმა უნდა გაითვალისწინოს შემდეგი გარემოებები: ჟ) მოყინულ გზაზე მოძრაობისას ერთმანეთის მიყოლებით მოძრავ სატრანსპორტო საშუალებათა შორის არსებული დისტანციის დასაფარავად საჭირო დრო დასახლებულ პუნქტში უნდა იყოს არანაკლებ 6 წამისა, ხოლო დაუსახლებელ პუნქტში − არანაკლებ 9 წამისა. აღნიშნული წესი არ ვრცელდება გასწრების მიზნით იმ სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობის ზოლიდან გამოსვლის შემთხვევაზე, რომლის მძღოლსაც გასწრების განზრახვის თაობაზე მიცემული აქვს შესაბამისი სიგნალი.

ბილეთის გვერდი
დაუსახლებულ პუნქტში, მოყინულ გზაზე, ერთმანეთის მიყოლებით მოძრავი სატრანსპორტო საშუალებათა შორის არსებული დისტანციის დასაფარად საჭირო დრო უნდა იყოს:
1
არა უმეტეს 4 წამისა
2
არანაკლებ 6 წამისა
3
არანაკლებ 9 წამისა
4
12 წამზე ნაკლები
#899
განმარტება

განმარტება:

„საგზაო მოძრაობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 33-ე მუხლის მე-11 პუნქტის თანახმად, იმ სატრანსპორტო საშუალების მძღოლმა, რომელიც მიჰყვება სხვა სატრანსპორტო საშუალებას, უნდა დაიცვას სათანადო დისტანცია, რათა თავიდან აიცილოს შეჯახება მის წინ მიმავალი სატრანსპორტო საშუალების მოულოდნელი დამუხრუჭების ან გაჩერების შემთხვევაში. მოძრაობის უსაფრთხოების უზრუნველსაყოფად აუცილებელია აგრეთვე გვერდითი ინტერვალის დაცვა. ამავე კანონის 25-ე მუხლის მე-10 პუნქტის „მ“ ქვეპუნქტის თანახმად, გასწრებისას ყველაზე უფრო ხშირად საავარიო სიტუაცია იქმნება დისტანციის დაუცველობის და საპირისპირო მიმართულებით მოძრავი სატრანსპორტო საშუალებების მიმართ არასაკმარისი ყურადღების გამოჩენის გამო.

ბილეთის გვერდი
ჩამოთვლილიდან, რომელი შეიძლება გახდეს სატრანსპორტო საშუალებაზე უკნიდან შეჯახების მიზეზი?
1
მხოლოდ წინ მიმავალი სატრანსპორტო საშუალების უეცარი და მკვეთრი დამუხრუჭება
2
მხოლოდ წინ მიმავალ სატრანსპორტო საშუალებასთან არასათანადოდ დაცული დისტანცია
3
მხოლოდ მძღოლის უყურადღებობა
4
ამ ბილეთში ჩამოთვლილი ნებისმიერი გარემოება
#911
განმარტება

განმარტება:

„საგზაო მოძრაობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 5-ე მუხლის 68-ე პუნქტის თანახმად, „სამუხრუჭე მანძილი“ - მანძილი, რომელსაც გადის სატრანსპორტო საშუალება მუხრუჭების ამოქმედებიდან სრულ გაჩერებამდე.

ბილეთის გვერდი
“სამუხრუჭო მანძილი” არის:
1
გზაზე მოძრაობის შენელების ზოლის სიგრძე
2
კანონმდებლობით დადგენილი მაქსიმალური მანძილი, რომლის ფარგლებშიც სავალდებულოა განხორციელდეს სატრანსპორტო საშუალების გაჩერება
3
მანძილი, რომელსაც გადის სატრანსპორტო საშუალება მუხრუჭების ამოქმედებიდან სრულ გაჩერებამდე
4
#1003
განმარტება

განმარტება:

„საგზაო მოძრაობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 51-ე მუხლის პირველი პუნქტის თანახმად, ოპერატიული ან სპეციალური სამსახურის სატრანსპორტო საშუალების მძღოლს, რომელსაც სატრანსპორტო საშუალებაზე ჩართული აქვს ლურჯი მოელვარე სპეციალური ციმციმა სიგნალი და ასრულებს სამსახურებრივ დავალებას, შეუძლია საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების უზრუნველყოფის პირობების დაცვით გადაუხვიოს ამ კანონის 25-ე, 31-ე−41-ე და 44-ე მუხლებით, აგრეთვე ამ კანონის №1 და №2 დანართებით დადგენილ მოთხოვნებს. ლურჯ მოელვარე სპეციალურ ციმციმა სიგნალთან ერთად დამატებით შეიძლება ჩაირთოს წითელი მოელვარე ციმციმა სიგნალიც. სხვა საგზაო მოძრაობის მონაწილეების მიმართ უპირატესობის მისაღებად ამ სატრანსპორტო საშუალების მძღოლმა უნდა ჩართოს ლურჯი მოელვარე სპეციალური ციმციმა სიგნალი და ხმოვანი სიგნალი. პრიორიტეტით სარგებლობა მხოლოდ მაშინ შეიძლება, როცა მძღოლი დარწმუნდება, რომ მას გზას უთმობენ.

ბილეთის გვერდი
ჩართული ლურჯი მოელვარე სპეციალური ციმციმა და ხმოვანი სიგნალებით მოძრავ სპეციალური სამსახურის სატრანსპორტო საშუალების მძღოლს მინიჭებული პრიორიტეთით სარგებლობის უფლება აქვს:
1
ამ ბილეთში ჩამოთვლილ არცერთ შემთხვევაში
2
ნებისმიერ შემთხვევაში, მიუხედავად იმისა უთმობენ, თუ არა მას გზას სხვა საგზაო მოძრაობის მონაწილეები
3
მხოლოდ მაშინ, როცა იგი დარწმუნდება, რომ მას გზას უთმობენ
4
#1085
განმარტება

განმარტება:

„საგზაო მოძრაობის შესახებ“ საქართველოს კანონის 33-ე მუხლის მე-4 პუნქტის თანახმად, მძღოლს ეკრძალება მკვეთრი დამუხრუჭება, გარდა საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევის თავიდან აცილების აუცილებლობით გამოწვეული დამუხრუჭებისა.

ბილეთის გვერდი
მკვეთრი დამუხრუჭებით სატრანსპორტო საშუალების გაჩერება დასაშვებია:
1
მხოლოდ მარეგულირებლის მიერ სატრანსპორტო საშუალების გაჩერების მოთხოვნის შემთხვევაში
2
მხოლოდ შუქნიშნის წითელი და ყვითელი მაშუქი სიგნალების ერთობლივად ჩართვის შემთხვევაში
3
მხოლოდ საგზაო-სატრანსპორტო შემთხვევის თავიდან აცილების მიზნით
4
ამ ბილეთში ჩამოთვლილ ნებისმიერ შემთხვევაში
#1294
განმარტება

განმარტება:

მექანიკური გადაცემათა კოლოფის მქონე სატრანსპორტო საშუალების ციცაბო დაღმართზე მოძრაობისას დამუხრუჭების ეფექტური ხერხია - დამუხრუჭება ძრავით. რაც უფრო მკვეთრია დაღმართი მით უფრო მეტი სიფრთხილეა საჭირო. მექანიკური გადაცემათა კოლოფის მქონე ავტომობილის მკვეთრ დაღმართზე ძრავით დამუხრუჭებისას მძღოლმა, რაც უფრო მკვეთრია დაღმართი, მით უფრო დაბალი გადაცემა უნდა ჩართოს.

ბილეთის გვერდი
მექანიკური გადაცემათა კოლოფის მქონე სატრანსპორტო საშუალების ციცაბო დაღმართზე მოძრაობისას დამუხრუჭების ეფექტური ხერხია:
1
პერიოდული მკვეთრი დამუხრუჭება გამორთული გადაბმულობით
2
პერიოდული მდორე დამუხრუჭება ჩართული გადაბმულობითა და გადაცემათა კოლოფით
3
დამუხუჭება ძრავით
4
#1295
განმარტება

განმარტება:

რაც უფრო მკვეთრია დაღმართი მით უფრო მეტი სიფრთხილეა საჭირო. მექანიკური გადაცემათა კოლოფის მქონე ავტომობილის მკვეთრ დაღმართზე ძრავით დამუხრუჭებისას მძღოლმა, რაც უფრო მკვეთრია დაღმართი, მით უფრო დაბალი გადაცემა უნდა ჩართოს.

ბილეთის გვერდი
მექანიკური გადაცემათა კოლოფის მქონე ავტომობილის მკვეთრ დაღმართზე ძრავით დამუხრუჭებისას მძღოლმა გადაცემის შერჩევისას უნდა გაითვალისწინოს რომ:
1
რაც უფრო მკვეთრია დაღმართი, მით უფრო მაღალი უნდა იყოს გადაცემა
2
რაც უფრო მკვეთრია დაღმართი, მით უფრო დაბალი უნდა იყოს გადაცემა
3
გადაცემის შერჩევა დამოკიდებული არ არის დაღმართის სიმკვეთრეზე
4
#1304
განმარტება

განმარტება:

ექსტრემალურ სიტუაციაში სატრანსპორტო საშუალების გაჩერებისას სამუხრუჭე მანძილის შემცირება მიიღწევა თვლების ბლოკირების ზღვარზე მრავალჯერადი მკვეთრი ზემოქმედებით მუხრუჭის სატერფულზე.

ბილეთის გვერდი
ექსტრემალურ სიტუაციაში სატრანსპორტო საშუალების გაჩერებისას სამუხრუჭე მანძილის შემცირება მძღოლმა უნდა მოახდინოს:
1
ერთჯერადი მკვეთრი დამუხრუჭებით თვლების სრულ ბლოკირებამდე
2
თვლების ბლოკირების ზღვარზე მრავალჯერადი მკვეთრი ზემოქმედებით მუხრუჭის სატერფულზე
3
4
#1307
განმარტება

განმარტება:

სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობის სიჩქარის გაზრდისას საბურავის გზასთან ჩაჭიდების ძალა მცირდება.

ბილეთის გვერდი
სატრანსპორტო საშუალების მოძრაობის სიჩქარის გაზრდისას საბურავის გზასთან ჩაჭიდების ძალა:
1
იზრდება
2
მცირდება
3
არ იცვლება
4
#1381
განმარტება

განმარტება:

სამუხრუჭო მანძილის მნიშვნელობა დამოკიდებულია როგორც სატრანსპორტო საშუალების სიჩქარეზე, ასევე გზის საფარის მდგომარეობაზე და სატრანსპორტო საშუალების საბურავების ცვეთაზე.

ბილეთის გვერდი
რაზეა დამოკიდებული სატრანსპორტო საშუალების სამუხრუჭო მანძილი?
1
მხოლოდ სატრანსპორტო საშუალების სიჩქარეზე
2
მხოლოდ გზის საფარის მდგომარეობაზე
3
მხოლოდ სატრანსპორტო საშუალების საბურავების ცვეთაზე
4
ამ ბილეთში ჩამოთვლილ ნებისმიერ გარემოებაზე
#1428
განმარტება

განმარტება:

ციცაბო დაღმართზე მოძრაობისას, მექანიკური გადაცემათა კოლოფის მქონე სატრანსპორტო საშუალების ხანგრძლივმა დამუხრუჭებამ გამორთული გადაბმულობით შეიძლება გამოიწვიოს სამუხრუჭო სისტემის გადახურება და დამუხრუჭების ეფექტურობის შენცირება.

ბილეთის გვერდი
ციცაბო დაღმართზე მოძრაობისას, მექანიკური გადაცემათა კოლოფის მქონე სატრანსპორტო საშუალების ხანგრძლივმა დამუხრუჭებამ გამორთული გადაბმულობით შეიძლება გამოიწვიოს:
1
საჭით მართვის მექანიზმის მწყობრიდან გამოსვლა
2
სამუხრუჭე სისტემის გადახურება და დამუხრუჭების ეფექტურობის შემცირება
3
სამუხრუჭო მანძილის შემცირება
4
ამ ბილეთში ჩამოთვლილი ნებისმიერი გარემოება
#1501
განმარტება

განმარტება:

სიმინდის ასაღები მანქანებია შემდეგიჯგუფის: კომბაინები, ტაროს საწმენდები, სალეწები და საშრობები.

ბილეთის გვერდი
რა ჯგუფებად იყოფა სიმინდის ასაღები მანქანები?
1
კომბაინები, ტაროს საწმენდები, სალეწები, საშრობები
2
კომბაინები და სალეწები
3
კომბაინები და ტაროს საწმენდები
4
სამკალები და საწმენდ-სახარისხებლები
#1502
განმარტება

განმარტება:

კომბაინით ჭარხლის აღების დროს ხდება შემდეგი ოპერაციები: ნიადაგიდან ჭარხლის ამოღება, მიწისგან გასუფთავება, ფოჩების მოჭრა და ჭარხლის ძირხვენების შეგროვება ბუნკერში.

ბილეთის გვერდი
კომბაინით ჭარხლის აღების დროს ხდება შემდეგი ოპერაციები:
1
ნიადაგიდან ჭარხლის ამოღება და ღვარეულებად დაყრა
2
ნიადაგიდან ჭარხლის ამოღება, მიწისგან გასუფთავება, ფოჩების მოჭრა და ჭარხლის ძირხვენების შეგროვება ბუნკერში
3
ნიადაგიდან ჭარხლის ამოღება, მიწისგან გასუფთავება და ღვარეულებად დაყრა
4
ნიადაგიდან ჭარხლის ამოღება და შეგროვება ბუნკერში
#1503
განმარტება

განმარტება:

ძირხვენების ამოღების ხერხებია ნაკადური, გადატვირთვის, ნაკადურ-გადატვირთვის და ნახევრად ნაკადური.

ბილეთის გვერდი
ძირხვენების ამოღების როგორ ხერხებს ანსხვავებენ?
1
ნაკადურს და ნახევრად ნაკადურს
2
ნაკადურ-გადატვირთვის
3
ნაკადურს და ნაკადურ-გადატვირთვის
4
ნაკადურს, გადატვირთვის, ნაკადურ-გადატვირთვის და ნახევრად ნაკადურს
#1504
განმარტება

განმარტება:

კარტოფილის აღებისმეთოდები არსებობს: ორფაზა, ნაკადური და კომბინირებული.

ბილეთის გვერდი
კარტოფილის აღების როგორი მეთოდები არსებობს?
1
ორფაზა, ნაკადური და კომბინირებული
2
ორფაზა და კომბინირებული
3
კომბინირებული
4
ნაკადური
#1505
განმარტება

განმარტება:

ჩაის ფოთლის საკრეფი მანქანები არსებობს ხელისა და მობილური.

ბილეთის გვერდი
ჩაის ფოთლის საკრეფი როგორი მანქანები არსებობს?
1
თვითმავალი
2
მისაბმელი
3
ხელისა და მობილური
4
ნახევრად მისაბმელი
#1506
განმარტება

განმარტება:

სასოფლო სამეურნეო აგრეგატია ტრაქტორს + სასოფლო სამეურნეო მანქანა.

ბილეთის გვერდი
რა არის სასოფლო სამეურნეო აგრეგატი?
1
ტრაქტორს + სასოფლო სამეურნეო მანქანა
2
ტრაქტორს + ტრაქტორი
3
გუთანს + ფარცხი
4
გუთანს + ფარცხი + სათესი
#1507
განმარტება

განმარტება:

სოფლის მეურნეობაში გამოყენებული ენერგეტიკული საშუალებაა ტრაქტორი, მოტობლოკი და თვითმავალი შასი.

ბილეთის გვერდი
დაასახელეთ სოფლის მეურნეობაში გამოყენებული ენერგეტიკული საშუალება:
1
მისაბმელი
2
გუთანი
3
ტრაქტორი, მოტობლოკი, თვითმავალი შასი
4
გუთანი, ფარცხი და სათესი
#1695
განმარტება

განმარტება:

თუ ავტომობილის მარჯვენა თვლები გადავიდა არამდგრადი და სველი საფარის მქონე გვერდულზე, მიზანშეწონილია დამუხრუჭების გარეშე ავტომობილის მდორედ დაბრუნება გზის სავალ ნაწილზე.

ბილეთის გვერდი
თუ ავტომობილის მარჯვენა თვლები გადავიდა არამდგრადი და სველი საფარის მქონე გვერდულზე, მიზანშეწონილია:
1
ავტომობილის მკვეთრი დამუხრუჭება მის სრულ გაჩერებამდე
2
დამუხრუჭების გარეშე ავტომობილის მდორედ დაბრუნება გზის სავალ ნაწილზე
3
სიჩქარის გაზრდა და ავტომობილის მიმართვა მარცხენა მხარეს
4
#
Top